Nie odlatuj po drobnym sukcesie

Nie pozwól, by życie cię omijało. Otwórz oczy na to, co cię otacza. Jesteś tutaj, w tej chwili – żyjesz. Ale czy bierzesz rzeczy za pewnik? Jeśli tak, to czas to zmienić.

To tak, jak w Czarnoksiężniku z Krainy Oz, kiedy Glenda, Dobra Czarownica, na końcu mówi Dorocie, że miała to, czego potrzebowała. To jest jak ty. Masz teraz to, czego potrzeba, w sobie. Twoja podróż gdziekolwiek zaczyna się wewnątrz. Wdzięczność jest darem, który ciągle dajesz, a dzięki niej możesz znaleźć radość.

Jednak branie rzeczy za pewnik może odebrać tę radość. Tracisz moc i cel. Nie przestajesz już wąchać róż. Nawet na nich nie patrzysz. Odpuszczasz małe rzeczy, a reszta idzie z tym.

Ale kiedy doświadczasz wdzięczności i radości, rozkwitasz. Znajdź siebie. Wiesz kim jesteś. Pozwalasz sobie oddychać, gdy czujesz na sobie ciężar świata. Uczysz się odpuszczać i doceniać dobro, zamiast trzymać się rzeczy, które już ci nie służą. A wszystko to w Twoim zasięgu.

Oznacza to, że na poziomie psychologicznym wdzięczność może poprawić nastrój i ogólne samopoczucie. Dopamina i serotonina są uwalniane w mózgu, powodując radość. Jednak nie zastępuje zaleceń psychiatry, jeśli potrzebujesz leków, ale pomaga każdemu, kto spróbuje, w prowadzeniu lepszego życia.

Dobrze jest od czasu do czasu czuć się negatywnie. Ale kiedy czujesz się w ten sposób przez większość czasu, okazujesz się pozbawiony radości i bez kierunku. Tracisz z oczu kim jesteś i o co chodzi. Twoje cele w mniejszym stopniu dotyczą twoich potrzeb, a bardziej tego, czego oczekują od ciebie inni.

Jednak prosty akt wdzięczności może zmienić wynik twojego życia i dobre samopoczucie emocjonalne. Nie bez powodu masz uczucia – mają one pokazać ci, czego potrzebujesz. A jeśli ich nie słuchasz, stają się głośniejsze.

Być może lekcje, których próbują cię nauczyć twoje emocje, to zaprzestanie gonienia za tym, co stanie ci na drodze i zobaczenie, co masz. Doceń, jak daleko zaszedłeś.

Zdrowie psychiczne pogarsza się, gdy nie żyjesz z wdzięcznością. Możesz wpaść w depresję lub poczuć się niezadowolony z tego, co masz. Możesz być zestresowany, nie żyć dla właściwych rzeczy lub czuć się przytłoczony. Możesz widzieć tylko swoje problemy.

Ale jeśli wybierzesz wdzięczność, wybierzesz także radość. Pozwalasz na pozytywne i skupiasz się. Twoja wdzięczność w naturalny sposób poprawia nastrój. Kiedy widzisz, co masz, decydujesz się zostać. Postanawiasz dalej walczyć o siebie. Masz zdrowsze nastawienie i sposób bycia. To ci ogólnie pomaga.